El Llibre d’Or de la Cofradia del Sant Crist de Piera 28.09.08 | Material històric, Sant Crist |

La tradició arreladíssima del Sant Crist de Piera ha anat deixant amb el pàs del temps tot un important pòsit de materials orals i escrits, musicals, iconogràfics. Enmigs d’aquests tresors hi te un lloc ben especial el Llibre d’Or que incià la Cofradia del Sant Crist, actualment extingida. El que no quedà extingit fou aquest llibre voluminós que continua recollint les tradicions a l’entorn de la devoció a la Sagrada Imatge: les darreres incorporacions han estat les cròniques de les dues darreres Tretes en processó de la Imatge, al 1988 i al 2000. El Llibre d’Or (que no és d’Or, sinò que rep el nom pel seu valor històric i emocional), es troba custodiat a l’arxiu de la parròquia, i pot ser consultat, amb les degudes condicions de cura i respecte.

Es però un patrimoni de tots els pierencs i internet ofereix l’ocasió de posar-lo una mica a l’abast de tothom.En el vincle d’aquest comentari podreu accedir a l’arxiu fotografic on s’han recopiltat un bon nombre de les seves pàgines. Certament no hi són totes, sinó aquelles que poden resultar més interessants des de la recerca de la tradició. Un volum important de pàgines són índex de noms de persones de la Cofradia (amb un valor històric en la recerca de les famílies de Piera, però potser innecessari en aquest recull); també s’han exclòs els estats de comptes i les pàgines de signatures. Un bon nombre de pàgines resten en blanc a l’espera que s’hi vagin afegint les incidències més remarcables de l’antiga tradició.  Aquest recull vol ser un tast i una eina en favor d’apropar l’estimada tradició a tothom qui ho desitgi.La resta de pàgines estan també digitalitzades, però s’adrecen més a treballs, estudis o aprofundiments diversos.

AMpliant les imatges al tamnys ple, podreu llegir les pàgines, algunes de les quals presenten alguna dificultat degut a l’escriptura a mà o al deteriorament de la tinta pel pas del temps.

CLICA I ACCEDEIX A LES IMATGES DEL LLIBRE D’OR