Jornades quaresmals de formació 24.03.11 | Arxiprestat, Notícies |

Ja està endavant la preparació de es properes Jornades Quaresmals de l’Arxiprestat de Piera- Capellades.

el programa proposat enguany és el següent:

* Dilluns, 21 de març, a les 21’30, a la rectoria de Capellades: “Pregar enmig del tàfec de cada dia”, a càrrec de Mn. Ramon M Bosch Vendrell, mossen de l’arxiprestat.

Una reflexió per ajudar-nos a trobar els espais i maneres de viure una actitud seriosa i profunda de pregària, de manera armonitzada amb la vida concreta, real, i, a voltes, un poc estressada de moltes persones. La pregària, lluny de ser una fugida de la vida, és un camí per viure-la més fonamentada en l’amor de Déu, i d’una manera transformadora des de la presència de l’esperit Sant en la pròpia vida.

* Dilluns, 28 de març, a les 21’30, a l’església parroquial de Sant Pere dels Hostalets de Pierola: “L’acompanyament dels malalts i el sagrament de la Santa Unció”, a càrrec de Mn. Mateu Santacana i Capella, rector de Sant Vicenç màrtir, de Sant Vicenç dels Horts.

La realitat de la malaltia, sempre escruxidora per qui la viu, i font de moltes perplexitats en les persones que l’acompanyen, ens posa ben al moll de l’ós del misteri pasqual de la nostra fe cristiana: acompanyar la creu dels nostres germans amb sinceritat, compartint el dolor, i, alhora,  viure la malaltia a l’escalf de la resurrecció esperançadora de Jesús, és tot un camí personal i comunitari de conversió en aquesta Quaresma. Igualment la redescoberta del sagrament de la Unció dels Malalts com veritable celebració de ressò pasqual, serà un bon itinerari quaresmal.

* Dilluns, 4 d’abril, Jornada Final a la rectoria de Piera:

– a les 20’00, celebració de l’Eucaristia, a la capella de la rectoria.

– en acabar compartirem un sopar d’entrepans a les mateixes dependències.

– a les 21’30.- TAULA RODONA:  “ATENTS AL MÓN EN TEMPS DE CRISI”

·         Agustí Cortés, bisbe de Sant Feliu de Llobregat,

·         Susi España, coordinadora de Càritas Piera

·         Raquel Avilés, treballadora social de Càritas Diocesana

·         Miquel Àngel Jiménez, voluntari de presons

·         I Fermí Rodrigo, membre de la GOAC.

Aquesta taula rodona serà el marc on es presentarà també la guia  “Parròquies i comunitats socialment atentes” que ha elaborat l’Equip de Pastoral Obrera, i que ofereix suggeriments i propostes per tal que la nostra Església local estigui més a prop i al servei de les persones que pateixen la crisi, comuniqui millor el seu missatge evangèlic i treballi conjuntament amb la societat civil per tal de construir un món més solidari.

Descarrega el póster de la taula rodona