Sant Bonifaci, co patró de Piera (BIOGRAFIA) 23.09.08 | Sant Bonifaci |

AMb data de 5 d’octubre de 2008, l’església parroquial de Santa Maria estrena un imatge en honor de Sant Bonifaci. Des de molt antic fou el patró de la Vila de Piera, però amb motiu del Vot de Poble al Sant Crist, SAnt Bonifaci queda relegat a un co patronatge. Te imatge i altar a l’església parroquial fins a la cremada del 1936.

Des d’aquell moment Sant Bonifaci queda obertament en un segon i petit pla a la vida de la Vila. Fa poc més de cinquanta anys una residència d’ancians pren el nom, així com la Fundació que la regeix. És al si d’aquesta residencia que s’ha anat conreant la devoció a Sant Bonifaci: oferint a venerar una imatge en la seva capella, festejant la diada del seu martiri, al 14 de maig, amb la celebració de l’Eucaristia, la veneració de les relíquies i des de fa una colla d’anys, amb uns goigs que canten les floretes del sant en acabar la celebració.

Atenent a un grup de persones del poble que han vist l’escaiença de tenir una imatge a l’església parroquial, i promure’n la seva deguda veneració, la Fundació de la Residència ha proveit la imatge a la parròquia, beneida el 5 d’octubre en el marc de la celebració de l’Eucaristia, i passant a ocupar un dels altars laterals de la capella del Roser.

Si vols conèixer la vida de Sant Bonifaci pots descarregar el document adjunt en aquesta informació. El document és extracte de dos obres cabdals: una d’històrico científica, la Bibliotheca Sanctorum, i una altra de més popular i amb tocs llegendaris, La Llegenda Daurada.

Descarrega el document: Sant Bonifaci, biografia